תעסוקה ומוגבלות: זה יכול ללכת ככה

ארי טננבוים No Comments on תעסוקה ומוגבלות: זה יכול ללכת ככה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ב"שמעיה" הארגון הוותיק שמסייע בעיקר לאנשים כבדי שמיעה ובראשו עומד הרב שמעון לוי הוקמה לפני למעלה מ-10 שנים מחלקה מיוחדת שמטפלת אך ורק בתעסוקה לאנשים עם מוגבלות ,מאז ועד היום המחלקה טיפלה בליווי והשמה של מאות אנשים ונשים מכל המגזרים ,אשר לכולם מכנה משותף של מגבלה פיזית או שיכלית התפתחותית ,אשר דורשת יותר עזרה במציאת עבודה ואשר בחלק מהמקרים מצריכה את המעסיק לבצע את ההתאמות הנדרשות כדי שהעובד יוכל לבצע את עבודתו כמו שצריך,

אז למה שמעסיק יבצע שינויים לקבלת עובד עם מגבלה כשבמקום הוא יכול לקבל עובד רגיל"?

מנהל מחלקת התעסוקה בשמעיה שאיתו דיברנו אמר לנו שהדבר הראשון שאנשים חושבים 'וודאי אותו מעסיק מקבל תקציבים מיוחדים' וכו' אז התשובה היא דווקא לא. המדינה משתתפת בהתאמה של מקום העבודה אבל לא מעבר, אפילו דרישת המדינה לשוויון תעסוקתי שמתבטאת  באחוזי העסקה של אנשים עם מוגבלות שחובה על המעסיקים ליישם לא נאכפת בפועל. אז מה אם כן הסיבה?

ובכן לדברי הגורם שאיתו אנחנו משוחחים תופתעו לשמוע אבל הרבה מהמעסיקים פשוט טוענים שמוסר העבודה של אותם אנשים גבוה בהרבה מאצל אנשים "רגילים" הם חרוצים, יעילים מאוד, עם משמעת עצמית גבוהה ובכלל זה פשוט מחדיר רוח אחרת שמשנה גם את העובדים "הרגילים" באותם מקומות עבודה.

בשמעיה זיהו את המצוקה המוגברת של אנשים עם מוגבלויות בתקופה כזאת ולכן יזמו יום של מרתון השמות בתעסוקה על ידי חיבור בין מעסיקים למועסקים פוטנציאליים. את היום יפתחו בברכה נשיא המדינה וראש הממשלה.

 



0 תגובות